Världens Finaste Maxi <3

hoppade Finaste idag. Fast först krde vi dressyr och jag upptäkte att hon är stelare på höger sida än vänster och att hon bara vill fatta höger galopp. Något utöver det valiga är hon allt! Men iallafall så hoppade jag först ett litet krysds på kasnke 35 cm och hade sedan ställt upp ett räcke på typ 30 cm.. just nu tränar jag på låga höjder för att förbättra tekniken. det gick super och hon var pigg och frammåt så jag höjde till 45 cm på den ena men höll kvar 30 på den andra. DEt gick såklart super bra! (man har ju världens bästa häst!) sedan för att få henne att inte vara stel åt höger körde jag tätt slalom med mina 'koner' som egentligen är krubbor och hinkar. vi körde olika varianter i skritt, kort trav, arbetstrav och kort galopp innan vi körde supersmå bolter i skritt år både höger och vänster så hon skulle mjukna lite..
konstigt nog började jag tänka på när jag gick i tvåan och vi hade sångtävling i skolan. Jag framförde Ut i vår hage utan bakgrunds musik (btw kom jag sist). men jag började tänka på låten och tänka *hur fan gick den?* så jag var tvungen att söka på lyrics efter!
men nu är alla djuren glada och nöjda! Hundarna fick jaga räven och sedan var det frid och fröjd på dem! jag är as trött dels efeter skolan och dels efter ladgårdens arbete!
BTW i skolan på musiken som vi har forskar vi innom klasisk musik.. ganska tråkigt tycker jag som skulle kunna ha en Taylor Swif och Ulrik Munther Fanclub. jag visade min kompis Marre videon på ankorna och båda var så pass trötta att vi började asgarva.. det slutade med att vi åg den tåv gånger sedan en film på gäss i en stad och tårar som sprutade i skrattatackerna... så nu vet ni vad vi gör på musiken! x'D
det var allt från mig just nu! seeeee yaaa!
/matilda<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0